Oktober 2016 - hösten 2017.

Vi flyttade hem till Stockholm. Jag återupptog min rehabilitering på Rosenlund med min tidigare fysioterapeut, nu två gånger per vecka. Däremot avstod jag från vattengymnastiken. I stället går vi, jag och Eva alltså, en gång per vecka och badar i Sandsborgsbadet, som har en varmbassäng med 30 grader och dessutom är grund. Men när jag försöker simma visar det sig vara svårt. Med viss ansträngning klarar jag nu att simma en längd i taget, 25 meter, tre till fyra längder. Före sjukdomen simmade jag 200 meter varje vecka.
I februari hade jag mitt sista återbesök på SöS. Läkaren konstaterade att jag nu var återställd till mellan 60 och 75 procent. Jag kan inte springa eller cykla, och jag simmar dåligt, men jag går bra, om än inte så snabbt som förut. Jag kommer att behöva fortsatt rehabträning för att om möjligt bli ännu mer återställd och i vart fall inte tappa styrka och rörlighet.
Sommaren 2017 flyttade vi till en bekvämare lägenhet, där vi slipper trappor och får service på närmare håll. Vi har dessutom en mindre bassäng i huset. Hösten 2017 återupptog jag rehabiliteringen på Rosenlund. Det ser ut som om jag behöver den för att inte försämras igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar